czwartek, 3 kwietnia 2014

Wiosna, ach to Ty!






Bardzo długo mnie tu nie było, ale za namową Idy (tak, tak. pozdrawiam Cię serdecznie i gorąco) wracam z nowym przepisem na letnie ciasto.

Mimo, że za oknem wiosna, lato pojawia się w mojej kuchni coraz częściej. Niestety, póki co pod postacią mrożonek.

Ciasto bardzo proste w wykonaniu, nie da się pomylić. Co do pieczenia, nie jestem w stanie określić ile dokładnie. W przepisie, który umieszczę poniżej proponują by piec je 45 min. Ja natomiast piekłam je 1h 30 min (jak?!). Ciasto kompletnie nie było "zbite". Po pieczeniu ok 60 min, spróbowałam odkroić jeden kawałek i moim oczom ukazała się cudownie pachnąca, kremowa, ciastowa masa z truskawkami. Mało nie umarłam widząc to. Postanowiłam "ratować" moje dzieło, włożyłam je do piekarnika na kolejne 30 min (z tym pustym kawałkiem- odkrojonym). Pomogło. Winowajcami były mrożone truskawki, które mimo wcześniejszego obtoczenia w mące, wprowadziły ogromną wilgoć.

Ciasto nie wytrzymało nawet 2 dni, ponoć bardzo dobre. Julek i Artur potwierdzą :)

Zapraszam do wypróbowania!

                                               
Składniki:
  • 200 g masła
  • szczypta soli
  • 160 g cukru
  • 4 duże jajka
  • 200 g mąki pszennej
  • 40 g mąki ziemniaczanej lub 1 opakowanie budyniu śmietankowego lub waniliowego bez cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 600 g dowolnych owoców (np. truskawek, odszypułkowanych i przekrojonych)*
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Mąkę pszenną, ziemniaczaną, proszek do pieczenia - przesiać, odłożyć.
W misie miksera utrzeć masło, na jasną i puszystą masę. Dodawać cukier, szczyptę soli, dalej ucierając. Wbijać jajka, jedno po drugim, ucierając po każdym dodaniu. Dodać przesiane składniki suche i wymieszać szpatułką, do połączenia się składników.
Blachę o wymiarach 20 x 30 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Przełożyć do niej ciasto, wyrównać. Na ciasto wyłożyć owoce, rozcięciami ku górze. Posypać równomiernie kruszonką.
Piec w temperaturze 175ºC przez około 45 minut, do tzw. suchego patyczka.
Kruszonka:
  • 150 g mąki
  • 100 g masła, schłodzonego
  • 50 g cukru pudru
Wszystkie składniki wrzucić do naczynia, szybko posiekać, następnie rozetrzeć między palcami na kruszonkę. Jeśli kruszonka będzie zbyt mokra, dosypać trochę mąki.

Zdjęcia niestety kradzione, nie zdążyłam zrobić własnych. Za szybko wyparowało ;)





1 komentarz: