sobota, 7 września 2013

Cynamonowe bułeczki- drożdżowy debiut.

Cynamonowy zapach i smak chodził za mną od dobrych kilku tygodni. 
To pewnie sprawka jesieni, która zbliża się do nas wielkimi krokami. Wtedy zawsze nachodzi mnie ochota na pomarańcze, goździki i oczywiście cynamon.
Inspiracją tego wypieku była Margot, która zrobiła niesamowite, puszyste i pachnące bułeczki, więc pomyślałam "czemu by nie spróbować?"

Przepis bardzo prosty więc zapraszam do wypróbowania! Wszystkim, którzy próbowali moje małe dzieła smakowało ; )

Składniki:

  • 4 szklanki mąki
  • 1 szklanka mleka
  • 2 jajka
  • 0.5 szklanki cukru
  • 6 łyżek masła
  • 50 g drożdży
  • szczypta soli
Nadzienie:

  • 0,5 szklanki cukru
  • 2 łyżki cynamonu
Wykonanie:

Mleko podgrzać, odlać 1/4 szklanki i do tej odlanej części dodać drożdże łyżeczkę cukru i odstawić. W tym czasie wymieszać suche składniki, dolać do nich resztę mleka, roztopione masło, jajka i wymieszać. Dodać do masy rozczyn drożdżowy i wyrobić aż ciasto będzie gładkie i elastyczne (można dodać do ciasta odrobinę cynamonu). Zostawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu na ok. 1 godzinę. Po upływie tego czasu ciasto rozwałkować na prostoką i posypać cukrem i cynamonem. Zawijać od dłuższego boku i kroić na plastry o szerokości 1.5 - 2 cm. Układać na blaszce z papierem do wypieków. Ja robiłam dosyć spore odstępy, aby bułeczki były okrągłe. A Wy, jeżeli macie ochotę możecie je poukładać bez odstępów - a po upieczeniu będzie je można swobodnie odrywać. :)  Wstawić do nagrzanego piekarnika do 180 stopni i piec jakieś 15-20 min.

Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz